23 декември 2008

Боли и иска

Нечие нездраво съзнание е решило, че последните дни преди Нова година по традиция са време за равносметка. Аз не обичам да си ги правя. Но преди да се усетя - около 24 декември всяка зима затъвам в измамените си, или измамни спомени. Сещам се колко много съм си обещал и очаквал и как почти нищо не съм свършил. Започвам да си задавам онези ежегодни въпроси, от чиито отговори всички се страхуваме:

Успях ли в нещо?
Какво постигнах и
какво не можах?
Какво промених?
Кого зарадвах?
Обичах ли?
Обичаха ли ме?
А страдах ли?
И струваше ли си?

Бях ли,
да му се не види,
малко по-добър човек
през тази година?

В живота ми има твърде много въпросителни. Май са доста повече от точките и възклицанията. И трудно слагам точка, защото трудно почвам изречение без въпрос. Без поне зачатък на съмнение в моите си сили. Започна да ми писва с всеки изминал сезон да разбирам, че съм станал по-слаб, по-уязвим и по-нестабилен от предходния. Wallpaper

Затова, напук, искам да пожелая на всички ви – раздавайте любов! Не я пазете в себе си. Гранясва.

Нелепо, тъпо, егоистично и самоубийствено е да произвеждаш тонове любов, ако не възнамеряваш да я дадеш на никого. Тогава тя е като застояла стока – разваля се, гние и те трови. Само защото не знаеш къде да я пласираш. А все ще се намери някой да я вземе, ако я пробуташ. Но не винаги е искана, търсена и предпочитана. Складирането й е болезнено. Адски болезнено – както когато много ти се пикае, а се стискаш: Всичко започва да те боли. Само дето при любовта боли от другаде. Не, не е  сърцето. Боли онази част от душата ни, за чието съществуване умът подозира. Никакво сърце не боли, не сме кардиохирурзи. Боли само душичката. Боли и иска. А не може и не бива. И не трябва, и няма как. И не е редно, и морално не е, никак. Даже не е логично, няма смисъл и идея. Но душичката боли. Боли и иска, щото не чува разума.

И докато боли и иска без съображения, ти можеш само да си помислиш: „Нова година, дано и нов късмет. Само да съм здрав, пък да си ме боли душата”.

Дано наистина всички сме били и бъдем малко по-добри хора.

Бъдете щастливи! Бъдете влюбени! А влюбването нека върви с късмета да ви обичат и вас. Че едностранно не е на добре…