12 октомври 2009

Мелинг: Животът ми след Дъдли Дърсли

Актьорът от Потър филмите Хари Мелинг за отслабването и новата си театрална роля

Cassandra Jardine, telegraph.co.uk


„Това може ли да е той?”, питам се, докато красив къдрав младеж върви към мен и срамежливо протяга ръка. Поразява ме не, че изглежда добре, а размерите му. Като всеки друг, който е гледал Хари Потър филмите, и аз съм свикнала с Хари Мелинг в образа на Дъдли Дърсли (тресящият сланини братовчед на Очилатия магьосник). Само че сега в 20-годишния мъж, който вече играе първата си професионална роля в театъра, няма и следа от свинските очички и двойната гуша.

Трансформацията на Мелинг е толкова магична, колкото и всичко, което някога се е случвало в книгите на Дж. К. Роулинг. Това ми донесе страшна утеха. Като майка, ми беше трудно да се присмивам на Дъдли, защото се тревожех за актьора, който го играе. Страхувах се, че той е сключил сделка с Дявола: Радва се на цялото приключение и парите от това да си в Потър сагата, но… в замяна е длъжен да се угоява, само за да се впише в ролята.

- Та, какво се случи?

„Беше преди почти две години”, обяснява Мелинг, като отказва предложението ми за закуска. „Имах представление в Младежкия театър, където играех старец. Преди това съм играл и като дебел клоун, така че си казах: „Ако искам кариерата, която би ми харесала, ще трябва да поотслабна”. Тъкмо започвах с актьорската школа и установих, че доста се движа. Започнах да се храня умерено. Така теглото просто се стопи.

Поглеждайки назад, сега той осъзнава, че на 11, когато приема ролята на Дърсли, е изяждал невероятни количества.

Снимка: Дейвид Роуз„Шоколадовите десерти Toffee Crisp бяха слабото ми място. Веднъж изядох 5 на един път”. Казва, че не бил дебел, защото се е чувствал нещастен, а защото си угаждал. Майка му се ограничавала само с въпроса „Наистина ли искаш трета порция?”. „Родителите ми не са ме тъпкали с храна, нито пък са правили проблем от това. Ето така се объркват нещата. Не е задължително да е проблем за децата това, че са дебели. Но то ти се отразява, не си достатъчно щастлив в такава кожа.”

Приятелите на Хари се шегували с теглото му, но „никога не е било злобно”. Без съмнение това се дължи на слънчевата природа на актьора. И все пак, той харчи хонорарите от Потър филмите за таксите си в Mill Hill, частно училище в близост до дома му в северната част на Лондон. Не бил доволен от предното си, общообразователно училище. По думите му – главно защото искал да бъде някъде, където има и добра актьорска школа.

Фокусът върху кариерата му без съмнение е резултат от това, че семейството му е пълно с актьори.

- Не беше ли проклятие да те асоциират с омразния Дъдли?

„Мълчах си за това. Досега никой не ме е разпознавал.”

Повече му тежало, че не е някое от децата в Хогуортс. Когато хората го питат какви са Майкъл Гамбън или Джули Уолтърс, трябва да отговаря „Не знам, никога не сме се срещали.” Но, приклещен на Привит Драйв, той работи с Ричард Грифитс и Фиона Шоу, в ролите на вуйчо Върнън и леля Петуния – родителите на Дъдли. „Само да ги гледаш, си беше образователно. От Фиона научих Речта на Калибан (Шекспирова), с която после влязох в театралната школа.”

Дъдли не се появява в шестия филм, „Нечистокръвния принц”. Така се получава голяма дупка между ролята на 16 годишна лоена топка в петия, и снимките на Филм 7 тази година. През това време Хари Мелинг се променя почти до неузнаваемост, за беда на продуцентите. „Боже, ще трябва да направим нещо!” – беше закъснялата им реакция, а аз се почувствах много виновен”, обяснява Мелинг. „Можеха просто да направят нов кастинг за ролята, но вместо това ми сложиха подплата”. 

Седмата лента, първа част на „Хари Потър и Даровете на смъртта” излиза догодина. Мелинг обаче има достатъчно работа като глуповатия син на Mother Courage. А също и с Фиона Шоу, която отново ще играе негова майка.

„Винаги съм мислела, че може да бъде невероятен жанров артист” казва Шоу, „но той се е превърнал в уникален главен актьор. Изведнъж се почувствах сякаш гледам Хамлет.”

Сравнявайки се с Даниел Радклиф, на когото някога завиждал, сега Мелинг осъзнава, че е късметлия, задето не е бил начело в Хогуортс. Кариерата му така и не получава ранен старт, но пък се разминава и с тягостните официалности на славата, или опасността да бъде типизиран. „Вече мога да се отърся от детските си черти, като това, че бях пълен. Мога да започна нова кариера, защото никой не ме вижда като Дъдли”.

Преводен материал. Източник: британският “Telegraph” онлайн

Благодарности на Fleur_1510