20 юни 2011

Удобството не може без практичност

Може би забелязвате, че напоследък не ви затрупвам с филмови ревюта. За това все пак си имате Филмче.нет. А и киноафишът през последните месеци нещо не ме привлича. Все пак още лекувам главоболие от скучната среднощна премиера на „Карибски пирати“ в IMAX 3D. Това, разбира се, в кръга на шегата.

Намерих повод да отъркам подметки в меките килими на любимия мултиплекс чак когато излезе „Кунг фу панда“ 2. Обичам да гъделичкам детето в себе си, за да съм сигурен, че още го има.

Сега обаче няма да ви занимавам с възпълния мечок, който този път се втурва да спасява цял Китай. Сякаш действително може да бъде затрит от себичен паун с ментално разстройство (: Колкото и да ми е симпатична цялата тайфа – най-отвратителното е, че финалът на филма ясно сочи към продължение. Ако питате мен – сладкият гладник трябваше да се задоволи с две звездни участия. А след това да продължи с продажбата на noodles, или мека трипластова тоалетна хартия (: Втората част все пак е приятна за гледане.

Но, за препоръчване, в Златния 3D вторник, или направо двуизмерно – в евтиния четвъртък. Благодарение на По обаче добих първи впечатления от нововъведението в Cinema City. Новите, индивидуални 3D очила…

За тях се заплаща на касите на киното, отделно от билета за прожекцията. Стойността им е 1 лв. Наистина добрата новина е, че аксесоарът не оскъпява крайната цена, а дори напротив. Всички триизмерни прожекции поевтиняват също с левче. Така, въпреки че купувате очила – не плащате повече, а точно колкото и досега. Пример: ако посетите 3D прожекция във вторник, билетът ще ви струва 6 + 1 лева. Във всички останали дни стандартната цена остава 11 + 1 лева. Пълен ценоразпис – ТУК. Виждате, че нововъведението не засяга IMAX прожекциите.

На практика – с личните си 3D очила не само не плащате повече, а може и да спестите от всяко следващо посещение. Освен това те са много по-леки и по-удобни. Особено за хората като мен, които имат нужда от втори чифт под триизмерните, за да виждат добре. Олекотената пластмаса покрива свободно металните рамки. Кофти усещането, че главата ти е стисната в менгеме, вече го няма. Трябва само да запазите кино очилата си цели, здрави и без драскотини. Това обаче се оказва доста трудно.

Очилата, които ще получите от разпоредителите на входа, са запечатани в найлонова прозрачна опаковка. Видът и начинът й на отваряне предполагат еднократна употреба. Тоест – бихте могли да ги извадите от там, но не и да ги приберете обратно на сигурно. Някои ще кажат, че проблемът със съхранението не е чак толкова голям. И действително ще бъдат прави. Така или иначе, щом крайната цена за зрителя не се оскъпява – следователно нищо не пречи при всяко посещение да купуваме нов чифт.

Ето тук идва недомислицата на уж многократните очила за… еднократна употреба.

Ако киното предвижда да ги ползвам веднъж, след което да ги изхвърля – можеше да са хартиени. Дори да не бяха – ако искам да се отърва от пластмасата и после да си взема нова, би било добре да има къде. Защото колко от посетителите ще се сетят да се разходят до коша за разделно събиране? Колко от тези, които се сетят, ще го направят? Малко. Повечето ще ги метнат в първия контейнер – на изхода на залата, наред с останалите пуканки и недопита Кòла.

Щом чак аз съм помислил, значи решението е наистина просто. (: По един допълнителен съд на всеки изход, в който да се събират само непотребни очила. Нека сме и малко еко. По-вещите да изчислят колко чифта дневно остават захвърлени къде ли не, вместо на едно място. Живо разхищение пък е хрумването покупката на 3D очила да се доказва с отделен, допълнителен билет. Кому е нужно да похаби два пъти повече хартия? Едва ли трябва софтуерно чудо, за да може заплатеното левче да се отрази на същата бланка, до името на филма.

А за хората, които искат да запазят същия аксесоар за следващо ползване – елементарно улеснение. Продажба, пак еднократна, на обикновени калъфи от плат. Щом може да продават миризливите Начос, значи и това може.

Защото ако някой просто пусне очилата в чантата, те ще бъдат прилично надрани още преди да се е прибрал. Той няма да се сети за това. Ще отиде отново с тях и после ще обвини киното за лошото качество на картината. А излишните нерви и разправии за двете страни могат да бъдат решени с една идея повече. Безплатна идея, която не изисква почти нищо.

С новите 3D очила Cinema City определено достави на клиентите си по-голямо удобство. Сега остава само да направи и употребата им по-практична. Високият стандарт, с който „абонираните“ посетители сме свикнали, трябва да се защитава непрекъснато. Без лоши чувства. Само с добри препоръки (:


Харесахте ли Лимонадената фабрика във Фейсбук?