17 март 2012

На Бойко вафлата

thumbBBВ началото започвам с насмешка. Важният извод – накрая. Производителят на тази нова вафла, родена в гр. Лясковец, може би не цели нищо друго, освен да афишира платоничната любов и възхищение към своя кумир Б.Б. А може би тъкмо обратното: дошло му е до гуша от скоковете в цените на тока, захарта и яйцата, и така отмъщава на премиера – като продава лика му за 32 стотинки.

Фирма „ЛОЗЕВ“ ЕООД със сигурност е увеличила продажбите си, при това „звездно присъствие“ върху опаковката. Едни ще си купят десерта на майтап, други ще го направят от любопитство. Опозицията вече може да откъсне главата на Борисов многократно, макар и само от целофана…

На опаковката е изписан и регистрационен номер: 04040041.

Телефоните за контакти с производителя на
Вафла Б.Б. са:
+35961922033
+35962644928

Собственикът на фабриката – бившият футболен съдия Ичко Лозев отначало обясни, че лакомството не било за продажба, а по-скоро подарък към премиера. Оказва се обаче, че магазинната мрежа изведнъж е доста добре заредена с Б.Б. А подаръкът за Бойко не е безплатен за клиентите. 

След уникалните маркетингови попадения „На майка ти питката“ и друга една вафла – „Орални страсти“, ето че и гаврата с политик не закъсня. Първосигнално някои от вас ще кажат „Така му се пада“. Други ще оценят само закачката. Тук обаче аз виждам най-малко 3 проблема:

1. Висотата на поста министър-председател не предполага той да става – официално или не - рекламно лице на нищо друго, освен на партията, която ръководи, по време на избори. Както и на държавата – през времето на целия си мандат. Не вярвам, че Бойко Борисов се е съгласил да рекламира нещо, още по-малко вафла. Не искам и да си помислям, че е възможно появата на десертчето на пазара да е реално поръчан „трик“ от PR-те на Кабинета.

blogBB1

Да очакваме ли утре тоалетна хартия с лика на президента? По един портрет на Плевнелиев на всяка плочка между перфорациите?

2. Снимката:
От 1. следва, че изображението сигурно е използвано без съгласие и с цел лично облагодетелстване. Освен това е твърде вероятно самият фотос да е обект на авторско право, неотстъпено за употреба с такава цел.

3. Наистина е притеснително, ако оригиналността на българския търговец се шири само до там. А направо тревожно ще е ако някой от производителите действително смята това за готина идея. Не е ли достатъчно, че всеки втори детски магазин в страната се казва „Мики Маус“. Без на някого дори да му минава през ум, че трябва да си плати и името, и картинката на Disney.

А ето и
Важният извод – накрая:

България е парламентарна република. Премиерът – който и да е той – е начело. Той представлява лицето, името, силата и волята на държавата си. Не одобрявам нито стила, нито маниера, нито повечето решения на Борисов. Но не бих изтипосал снимката му на вафла, за да си повиша продажбите. Изглежда ми махленско и доста обидно.

п.с. Самата вафла иначе е доста вкусна (:


Харесахте ли Лимонадената фабрика във Фейсбук?