26 август 2012

Нищо повече

Един приятел ми каза, че той лично не изисква много от своите приятели.

„Важно е само да бъдат усмихнати“, каза ми.
Важно е да ме карат да се чувствам добре“.

knotИзглежда лесно постижимо. И всъщност е.

Животът не е олимпийска дисциплина. В него поне някои неща трябва да се случват лесно. Замъчат ли се, заточат ли се, завлачат ли се – не ги брой. Не го мъчи! Насила хубост не става. Насила приятелства не се крепят. То е като да държиш включена машина „сърце-бял дроб“, с надеждата за лек след години.

Не можем винаги да сме в добро настроение. Затова и е нормално да се караме понякога. Важното е след тези спречквания всичко да се подрежда. Проблемите да се решават, а не само да се смитат под килима. Колкото по-дълго ги трупаме под килима, толкова по-мръсно е накрая. А мръсотията винаги излиза. Ако е събирана с години - води до алергии, болежки и трайна непоносимост…

Друг човек отбеляза, че аз май имам много приятели. Е, нямам. Имам съвсем приемливо количество близки приятели и доста много добри познати. Тези две „категории“, колкото и да са различни, имат помежду си нещо общо. Хората в тях ме карат да се чувствам добре. Карат ме да се усмихвам. Даже да се смея ме карат. Понякога неприлично. Без да мога да спра. И без дори да си спомням причината.

След снощния си разговор помислих:
Окей. Наистина… Какво повече?

Нищо повече. Ако някой ви разсмива – усмихнете го. Ако ви нервира – спрете го. Нервирането не е в смисъла на обикновено ядосване. Изнервянето е дълъг процес, а не просто кипване. Напрежението от него е нещо, което не усещаш, докато не натежи и не започне да трови. Дори в най-силното приятелство няма особен смисъл, ако ще е огромен компромис.

И – в този случай – най-лесното е вероятно и най-правилното. Не разрешавайте. Претеглете и вижте къде е балансът. Ако отношенията ви с някого са зациклили дотам, че да носят в пъти повече ядове, отколкото усмивки, просто ги прекратете. Здравословно е. Със сигурност ще съжалявате, но някой ден и ще си благодарите.

Успех, ако можете.


Харесахте ли Лимонадената фабрика във Фейсбук?