11 август 2012

Туу мъч sh*t!

baby all foursФактът, че много телевизионни реклами в българския ефир са локализиран внос, а не авторска идея, има и своите положителни страни. Така поне отговорността за пандемичната им дебилност остава глобална, а местните копирайтъри не носят никаква отговорност.

Времето на безумните реклами на иначе нормални продукти обаче като че ли отмина. Наличието на нормалност в която и да е от графите спря да води до достатъчен ръст в продажбите.

Затова напоследък бие на очи друго. В центъра на арената вече седят както рекламата, така и нейният обект. И се борят наравно, неуморно и зрелищно – само промоцията ли ще е куца, или и самият продукт ще е шеметно глупав…

Такъв е случаят с нова серия бебешки пелени и нейното телевизионно представяне. Известна марка пуска „допълнителна линия“ на пазара, като този път залага на… модата. Продуктът търси място сред конкурентите като предлага 40 различни дизайна.

И докато не сте се объркали, заблудили или отчаяли – бързам да напомня. Да, говорим за бебешки пелени. За еднократна употреба. Слагаш на дупето, до 3 часа вече са пълни, след което ги пращаш в коша. Защото смърдят и това е сред най-нормалните неща на света. Всички се*ем. В известен смисъл и до определен момент невръстните деца основно с това се занимават. Наред с яденето и плача.

Затова ми е някак безумна необходимостта от „уникален моден дизайн“ на нещо с толкова малотраен период на експлоатация – по краткия си път от пакета към коша за боклук.

Производителите може би забравят един много простичък факт. Извинявам се на всички докачливи майки с все още чувствително обоняние. Но, уважаеми мами, надявам се осъзнавате не много чистата (в случая) истина. И тя е колкото цинична, толкова и буквална, и вярна.

Лай*ата са си лай*а, който и да ги е изс*ал. От опит, предполагам, знаете, че тези на вашия малък принц или принцеса не са по-различни. И отново – това е едно от многото най, най-нормални неща на света.

baby all foursТака че не търсете мода там, където я няма. Или поне не плащайте допълнително за нея. В пореден напън (!) да умножат печалбите си, производителите си играят с естественото ви желание вашето детенце да бъде „НАЙ“ – красиво, чаровно, различно… Само че недейте. Не ставайте лесните глупави жертви на добре замислен маркетинг. Разчитащ на това някой да сметне, че дори едното „аки“ трябва да е в готина опаковка.

Не трябва. Този малък и често доста добре напълнен пакет на никого няма да го подарявате. Освен ако не търсите оригинален начин да отмъстите на съседите за купона предната вечер. Но дори тогава – подаръкът пред вратата ще привлече много повече с миризмата си, отколкото с панделка или „УНИКАЛЕН ДИЗАЙН“.

Самият рекламен спот е дублирана версия на чуждоезичната официална реклама. Учудващо, гласът в него е на модерен „татко“, а не на „мама“. Похвали поне за това, че се налага моделът на обща грижа за наследниците. Натрапчиво обаче е и друго едно впечатление. Част от децата, дефилиращи с новите еднократни пелени, са притеснително големи все още да не акат в цукало.

Дъщерите и синовете ви са прекрасни малки слънца. Това къде обслужват естествените си нужди няма нищо общо. Ако някой се опитва да ви убеди в противното – изпратете му ароматен колет по пощата, но не му давайте парите си. Дайте ги за своето дете.

Защото ако платите за нещо чак толкова безсмислено, все едно си купувате съдържанието му. Нека си останем консервативни поне по отношение на детското изхождане.

Още веднъж: лай*ата са си просто лай*а.


Харесахте ли Лимонадената фабрика във Фейсбук?